yine başlık koymayı unuttum iyi mi

Meraba gençler (meraba kızlar da diyebilirdim bak)
Bugün burada toplanış sebebimiz, blog adından hayatta çıkaramayacağınız, hatta benim baktıkça 'küfür mü ettik acaba' diye düşündüğüm, açıklamasına bakılması gereken birşey. Biz de isterdik, blog adından da anlam çıksın diye ama çok uzun geldi sanırım. Sağlık olsun dedik böyle. show must go on dedik.

Evet, öncelikle, çay nedir?

"Çay, işlenmiş yapraklarının kaynatılmasıyla veya haşlanmasıyla içecek elde edilen bir bitki türüdür. Çay çalısının bilimsel ismi Camellia sinensisdir."

Bilimsel adı çok şirinmiş. Kullanıp, hava yapılabilir ortamlarda. Ya da olmaz. Olmaz evet. Devam edelim.

Şimdi şey, bi kere bi her akşam içtiğimiz çay olan, siyah çay var. Ki kendisi daha sonra 'tavşan kanı' rengine ulaşır, ulaşmayanı ezerler. Dalga geçerler.
Bir de yeşil çay vardır. Bunun demlendikten sonraki rengini ben bişiye benzetiyorum da, ayıp şimdi. ehe.
Son olarak beyaz çay varmış. mış, çünkü ben de yeni öğrendim. Utandım.



Beyaz çay diye sevgili google'dan aratınca böyle bi resimle karşılaştım. Önce kendi kendime 'iyi de abi bu şeffaf ki' dedim, sonra 'yeme bizi ya, bal gibi de su' dedim. O yüzden fazla uzatmayacağım, devam ediyorum.

Çay; tein, kafein, teofilin ve antioksidanlar için doğal bir kaynaktır, ancak neredeyse hiç karbonhidrat, protein ve yağ içermez.


Çay kilo yapmıyor yani. Çay diyeti diye birşey uyduracağım birazdan. Tutamıyorum kendimi.

Dünyada en önde gelen çay üretici ülkeleri; Hindistan, Srilanka, Çin, Türkiye, Kenya, Endonezya, Malawi, Vietnam dır.

mm, evde çay biterse başvuracağımız ülkeler bunlarmış.

Biraz da kelime kökenine bakalım isterseniz. Çay. Söylemesi ne kadar da zevkli. çaağy.

Mandarin formu ilk defa 1559'de Portekizli tüccarlar tarafından kullanılmıştır. Bu tüccarlar sayesinde Mandarin lehçesindeki ç'a Rusça'ya (çai), Farsça'ya (ça), Arapça'ya (şay) ve dilimize girmiştir.

Hoşgeldin çai. aman çay. bide çav vardı aslında.

Çayın ilk yudumlanışı M.Ö. 2737 yıllarındaymış. Shen Yung adında bi abimiz, çayın suya düştüğünü görmüş ve ondan sonra hep çay içmiş. Bana da biraz fos geldi bu. ehe. Neyse, saygıyla anıyorum kendisini. şen abim. abiiim.

Günümüzde ise, bir yıl içinde dünyada tüketilen Lipton sıcak çaylarıyla tam 3 bin 660 adet olimpik yüzme havuzu doldurmak mümkün.

Aman diyim.

Şu maddelere bak hele. Hele bi bak hele hele;

Kolestreol ve kandaki LDL seviyesini düşürür.

Kan basıncını düşürür

Ruhsal rahatlık verir

Kan Kanserini Önler

Kısırlığı Önler

Diş Çürüklerini Önler


Şimdi ise, tavsiye ettiğimiz kaynaklar:

sıfırr: http://www.cayborsasi.com/
Biir: http://www.cay-tiryakileri.int.tc/
ikiii: http://www.cay.bel.tr/ (bu çay o çay değil, biliyorum. olsun ama *-*)
üçç: http://www.doguscay.com.tr/turkish/ (doğuş çay (L) - müzik de çaliyii bu site)
dörtt: http://www.caytv.com.tr (ben izliyorum bu kanalı. gerçekten)
Beeş: http://www.neleryokki.com/cay/siyah_cayin_faydalari.htm (ehm)
Sabahın köründe yazılmış bu yazı, ileride düzenlenir, değiştirilir muhtemelen. Ama lütfen repleri esirgemeyelim. Emeğe saygı yani.

Gidip çay içiym. Ama çok hoş bir resimle kapatmak istiyorum;

-Gizem

1 yorum:

  1. Bilgiler çalınmış! İnsan kaynak bari gösterir askldjasf =D

    YanıtlaSil